torsdagen den 26:e april 2012

London dag tre

Min sista dag i London började på Nadjas rum. Vi låg i sängen och tittade på knasiga kattvideor och annat som lämpar sig bra för lata helgmorgnar. Bara sådär fick vi syn på ett luftskepp som svävade utanför fönstret och cirklade runt där hela dagen.
Framåt eftermiddagen promenerade jag ner till Kentish Town. Vädret var riktigt vackert för första gången på den helgen och de typiska pastellhusen kom till sin rätt.
Dagens första riktiga uppdrag var att hänga med Emma och Sofia. Vi drack smoothies, kaffe och åt crêpes på stället med bäst service i hela Kentish Town.
Sedan träffade jag Nadja och Bibi på ännu en pub i området som dolde en smått magisk trädgård. Fairy lights och innergårdar är en miljö jag saknar så att det gör ont.
Vi satt ändå inte där ute särskilt länge eftersom huvudskälet till att vi tog oss dit var att se Barcelona spöa Real Madrid. Tyvärr slutade matchen tvärtom, men det var trevligt ändå.
Allra allra sist den händelserika dagen mötte jag upp Sofia, John och Mia på Purple Turtle.
Vi såg några bra band (vars namn jag inte har i huvudet just nu) spela och dansade dansade dansade till rockklassiker hela kvällen.
Sedan fick jag skynda till flyget som avgick tidigt på morgonen och dö av trötthet efter en natt utan sömn. Så värt det ändå.

Inga kommentarer: