torsdagen den 10:e maj 2012

Eld

Idag har det regnat precis så som ryktet säger att det ska göra i den här staden. Hela jäkla dagen med andra ord. Efter lite för många promenader fram och tillbaka mellan skola och mentorsmöte och annat slafs och efter att ha slagits med ett trasigt paraply och gått med kalla fötter i fuktiga skor bestämde jag mig framåt kvällskvisten för att göra det som är det bästa med att vara vuxen - kunna följa impulser och göra precis vad man känner för. Just då innebar det att skippa träningen och istället springa till närmsta boklåda och köpa Eld, fortsättningen på Cirkeln. Den var minst lika spännande som sin föregångare, så hela kvällen har jag rent själsligt befunnit mig bland häxorna i lilla påhittade samhället Engelsfors och engagerat mig lika mycket i vanliga tonårsproblem som världens undergång. Att boken inte gick att lägga ifrån sig innebär tyvärr att den redan är utläst. Jag vill ha fortsättningen nu nu nu.

Inga kommentarer: